Художня культура «християнського» світу має такими універсальними ознаками, які дають їй естетичне своєрідність і неповторність. Це своєрідність художньої культури визначається, як говорилося вище, історично сформованій системою мистецтв, у якій провідне мистецтво визначає ту якісну універсальність, яка властива цієї культурі протягом усього історії її існування. І хоча перший погляд видається, що саме «spiritus flat ubi vult», що у художественно-эстетической життя «християнських» народів немає жодної інший домінанти, крім релігійної, — тут інше.
З огляду на історично сформованій культурної традиції, яка від первісної матеріальну годі й духовної культури, від грецькою й римської античності, в «християнському» світі провідними стали пластически-изобразительные мистецтва — скульптура і живопис, т. е. такі мистецтва, у яких тілесність, матеріальність виражалися найяскравіше і зримо. Саме ця чітко визначило межі і можливості релігійного впливу мистецтва взагалі.
Природний матеріал, у якому існують скульптура і живопис, чи це скульптурний образ античного бога чи православна ікона, крім ілюзорною чи містичної ідеї, закладеною у цьому образе-символе, несе у собі вантаж того матеріалу, у якому цей спосіб живе. Причому пластически-изобразительный характер цих творів мистецтва неминуче переносить акцент образності з ирреально-мистического на материально-духовный рівень. Тут від особливою ясністю виступає діалектичне протиборство земної природи мистецтва, із християнським розумінням гносиса, вираженого і в християнській теології у принципі «неподібного подоби».
Християнська теологія із часу виникнення прагнула кардинально вплинути на антиномию на користь ілюзорного, суто духовного розуміння і відтворення божественного початку.
У ранньосередньовічної християнської схоластичної теології розв'язання цієї антиномії лише на рівні умоглядної спекуляції, здавалося, було досягнуто. Особливо переконливо це були продемонстровано Тертулианом в тезі 5-му його трактату «Про тілі Христовом»: «І помер син божий, що цілком віри, оскільки неймовірно. І похований він, і воскреснув, що правильне, оскільки неможливо». Однак у мистецтві розв'язання цієї антиномії лише на рівні умоглядної спекуляції не міг, оскільки пластичні і образотворчі мистецтва могли залишатися такими тільки тоді ми, коли відривалися від реальної природи й людини.
Саме тому ранньохристиянські теологи, як у Заході, і сході, відчували, часом лише інтуїтивно й туманно, цю внутрішню несумісність мистецтва й християнської віри. Той-таки Тертулиан різко я виступав проти мистецтва, бо його спадщиною язичницької античності — язичницької єрессю. «Мистецтво, — вигукував він, — ...перебуває під охороною двох дияволів — пристрасть і пожадання — Бахуса і Венери».
Ранневизантийский неоплатоник Псевдо-Дионисий Ареопагіт, хоч і розходився з Тертулианом щодо оцінки античного філософського спадщини, прагнучи у творах (особливо у трактаті «Про ієрархії ангелів і церкви») з'єднати його з християнством, — щодо оцінки мистецтва одностайний зі своїми західним «братом». Він трактаті «Про іменах бога» стверджує, що мистецтво є прояв божественної вроди й бачить досконалу красу лише у бога, він є лише з божественних імен.
Августин Блаженний, продовжуючи традиції Плотіна, у своїй «Сповіді» свідчить, що мистецтво наводить його до гріховним почуттям і бажанням, він звертається до нього «похіттю відбуксирувати», підкреслюючи те, що саме зір, звернене образотворчим і пластичним образам, породжує найбільш глибокі земні, реальні відчуття провини і бажання. Саме отож і прагне подолати розірваність свого «я» між земним і небесним, повністю до самопожертви Богу, відмовившись від мистецтва, бо бог — це «єдина у свій рід щира краса».
Нарешті, «великий схоласт» Візантії Прокл у «Первоосновах теології» (разд. II «Числа та обов'язки», § 153 та інших.) також віддає перевагу божественно-совершенному, отже, і совершенно-прекрасному: «Усі досконале в богів є причиною божественного досконалості, — пише він, — ...Тому одне досконалість — у богів, а інше — у обожненого. Проте первинне досконале в богів...».
Сколько здесь прямоугольников
Какое управление было в древнейшем риме? как звали первого и последнего из царей рима?
Уроки французского ответе на вопрос : расскажите о герое по следующему примерному плану: 1.почему мальчик оказался в райцентре ? 2.как он чувствовал себя на новом месте? 3.почему он не убежал в деревню? 4.какие отношения сложились у него с товарищами? 5.почему он ввязался в игру за деньги? 6.как характеризуют его отношения с учительницей ? ответе на эти вопросы пожалуйста ! сочините сочинение пожалуйста
Помогите решить тест по русскому языку тест по русскому языку «местоимение. разряды местоимений» для 6 класса 1. укажите личное местоимение: 1) некто 2) вас 3) ни с кем 4) собой 2. укажите относительное местоимение: 1) кто-либо 2) некоторый 3) кто 4) нам 3. укажите вопросительное местоимение: 1) кем-нибудь 2) кем 3) себе 4) никакой 4. укажите определительное местоимение: 1) наш 2) который 3) некий 4) каждый 5. укажите возвратное местоимение: 1) свой 2) чей 3) сам 4) себя 6. найдите указательное местоимение: 1) твой 2) какой 3) тот 4) их 7. найдите притяжательное местоимение: 1) самый 2) моего 3) иной 4) ничей 8. укажите неопределённое местоимение: 1) весь 2) какой-нибудь 3) любой 4) этот 9. укажите вопросительное местоимение: 1) сколько 2) кое-что 3) она 4) нами 10. в каком варианте ответа выделенное слово является притяжательным местоимением? 1) увидел их 2) её нет дома 3) её тетрадь 4) их не спросили
Переделай союзное предложение в предложение с бессоюзной связью. 1. океан с гулом ходил за стеной чёрными горами, и вьюга крепко свистала в отяжелевших снастях, а пароход весь дрожал. 2. множество темноватых тучек, с неясно обрисованными краями, расползались по бледно-голубому небу, а довольно крепкий ветер мчался сухой непрерывной струёй, не разгоняя зноя 3. поезд ушёл быстро, и его огни скоро исчезли, а через минуту уже не было слышно шума
помогите прошу!перепиши предложения, расставляя недостающие знаки препинания. объясни, что соединяет союз и. если в предложении один союз и, то во втором выпадающем списке отметь «прочерк».пример:«я шёл пешком и,/поражённый прелестью природы/, часто останавливался».союз и соединяет однородные члены.ночь уже ложилась на горы (1) и туман сырой (2) и холодный начал бродить по ущельям.союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2) однородные членычасти сложного предложения—.поэт — трубач зовущий войско в битву (1) и прежде всех идущий в битву сам (ю. янонис).союз и соединяет:1) части сложного предложенияоднородные члены,2)
Вокруг прямого проводника с током (смотри рисунок) существует магнитное поле. определи направление линий этого магнитного поля в точках a и b.обрати внимание, что точки a и b находятся с разных сторон от проводника (точка a — снизу, а точка b — сверху). рисунок ниже выбери и отметь правильный ответ среди предложенных.1. в точке a — «от нас», в точке b — «к нам» 2. в точке a — «к нам», в точке b — «от нас» 3. в обеих точках «от нас»4. в обеих точках «к нам»контрольная работа по физике.прошу,не наугад важно